Dünyanın en popüler canlı hizmet oyunlarından biri olan PUBG, Sanhok haritasına yok edilebilir ortamlar ekleyen ve oyunculara yeni strateji alanları açan 33.1 güncellemesiyle dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. 33.1 güncellemesinin şerefine PUBG’nin Prodüksiyon Direktörü Taehyun Kim ile konuştuk. Keyifli okumalar!
PUBG Prodüksiyon Direktörü Taehyun Kim İle Konuştuk
Soru 1: Takipçilerimiz adına kendinizden biraz bahseder misiniz? Bugüne kadar yolculuğunuzu şekillendiren benzersiz deneyimlerinizi ve tutkularınızı duymak isteriz.
Taehyun Kim: Merhaba, ben Taehyun Kim, PUBG: BATTLEGROUNDS’un Prodüksiyon Direktörü olarak PUBG STUDIOS’ta görev yapıyorum. 2016’daki ilk geliştirme aşamasından bu yana PUBG: BATTLEGROUNDS’un bir parçasıyım ve şu anda oyunun tüm geliştirme sürecini, ilerleyişini yöneten bir Prodüksiyon Direktörü olarak görev alıyorum.
KRAFTON’a katılmadan önce, başka oyun şirketlerinde FPS oyunları için yaklaşık yedi yıl boyunca arka plan grafikleri ve RPG oyunları için üç yıl boyunca arka plan grafikleri üzerinde çalıştım. Oyun geliştirme yolculuğum, bir Koreli oyun şirketinde karakter tasarım ekibinin bir parçası olarak başladı.
Soru 2: Sanhok’un yeniden düzenlenmesi için yönetici olarak birincil vizyonunuz neydi ve bu, PUBG: BATTLEGROUNDS’un uzun vadeli hedefleriyle nasıl uyum sağlıyor?
Taehyun Kim: Sanhok’u yok edilebilir bir harita olarak geliştirirken temel vizyonumuz, PUBG: BATTLEGROUNDS’un temel oynanışını koruyarak oyunculara sürekli olarak taze oyun deneyimleri sunmaktı. Bu yılki yol haritamızda belirttiğimiz gibi, yıkım özelliğinin tanıtımı, çevresel yıkım aracılığıyla oyun dinamiklerini geliştirip, oyunculara yeni stratejiler ve taktikler deneme imkânı tanımayı amaçlıyor.
Bu sayede oyuncular, oyunu yenilikçi yollarla keşfetmeye devam edebilecekler. PUBG: BATTLEGROUNDS’un geleceği için, temel oynanışı koruyarak daha zengin ve çeşitli deneyimler sunmayı hedefliyoruz. Bu çabalar, tamamen oyunun evrimleşmesini ve büyümesini sağlama amacımıza yönelik.

Soru 3: Yıkılabilir çevreler gibi yenilikleri, oyuncuların sevdiği temel PUBG formülünü koruyarak nasıl dengelemeyi planlıyorsunuz?
Taehyun Kim: PUBG: BATTLEGROUNDS, düzenli güncellemelerle oyunculara farklı deneyimler sunmaya devam ederken, aynı zamanda oyunun temel oynanışını da korumak için büyük çaba sarf ediyor. PUBG: BATTLEGROUNDS’un temel değeri hayatta kalma üzerine odaklı. Hayatta kalma unsurları, stratejik oynanış, adil rekabet ve sürükleyici deneyimler, öncelikli olarak üzerinde durduğumuz unsurlar.
Oyuncular, başkalarını geride bırakıp son kalan kişi olmak için stratejik kararlar almak ve eylemlerini dikkatlice planlamak zorundalar. Geliştirme ekibimiz her zaman “hayatta kalma”yı oyunun merkezine yerleştiriyor. Bu temel üzerine, yıkım mekanikleri gibi yeni özellikler ekleyerek oynanış deneyimini zenginleştiriyoruz. Bu sayede oyuncuların, battlegroundlarda kendi benzersiz hikayelerini yaratmalarını sağlıyoruz.
Soru 4: “Aynı Dil Takımı” özelliğinin oyuna dahil edilmesine hangi tür oyuncu geri bildirimleri vesile oldu ve eşleştirme deneyimini daha da iyileştirmeyi nasıl planlıyorsunuz?
Taehyun Kim: Yüksek taleple gelen “Aynı Dil Takımı” özelliği, 33.1 güncellemesi ile tanıtıldı. Bölge birleşimi sonrasında, oyuncuların farklı dillerde konuşan takım üyeleriyle yaşadığı iletişim zorluklarını çözmek amacıyla bu özelliğin geliştirilmesine öncelik verdik. Bu özellik, başlangıçta PC’de Normal Maçlar’da kullanılabilir durumda olup, “Aynı Dil Takımı” seçeneğini aktif hale getiren oyuncuları eşleştiriyor.
Eşleştirme daha düzgün hale geldikçe, bu seçeneği aktif eden oyuncu sayısının artmasını bekliyoruz. Oyuncularımızın geri bildirimlerine dayanarak sürekli iyileştirmeler yapmayı planlıyoruz ve oyuncularımızdan düşüncelerini bizimle paylaşmalarını teşvik ediyoruz.
Soru 5: Sanhok’taki görsel iyileştirmeler büyük önem taşıyor. Geliştirici ekip, hangi haritaların veya ögelerin görsel olarak iyileştirilmesi gerektiğine nasıl öncelik veriyor ve sıradaki harita hakkında bir ipucu var mı?
Taehyun Kim: Sanhok haritasındaki doku ve arazi gibi çeşitli görsel unsurların iyileştirilmesi, oyunculara daha sürükleyici bir oyun ortamı sağlamak amacıyla yapılan önemli bir çabayı simgeliyor. Harita iyileştirmeleri için belirlediğimiz kriterler, her bölgenin özgün konseptini korumaya odaklanırken görsel ve oynanış değeri açısından da iyileştirmeler yapmayı hedefliyor.
Bu güncellemede, her bölgenin benzersiz özelliklerine vurgu yaparak oyunculara yeni deneyimler sunmaya odaklandık. Gelecekte de oyuncu geri bildirimleri ve veriler doğrultusunda geliştirmeler yapmaya devam edeceğiz.

Soru 6: Sanhok’a yıkılabilir ağaçların eklenmesi, navigasyonu, koruma stratejilerini ve genel harita dinamiklerini nasıl etkileyecek?
Taehyun Kim: Sanhok’ta ağaçların yıkılabilir hale gelmesiyle, rotalar ve koruma stratejilerinde önemli değişiklikler bekleniyor. Ağaçlar yok edildikçe, daha sık karşılaşılan öngörülemez durumlar, oyunculara yeni taktikler ve stratejiler geliştirme fırsatı sunacak.
Soru 7: Yıkılabilir çevrelerle birlikte, saldırı ve savunma odaklı oyun tarzları arasında nasıl bir denge kurmayı planlıyorsunuz?
Taehyun Kim: Yıkılabilir çevreler eklenerek, saldırı ve savunma odaklı oyun tarzları arasındaki dengeyi korumak için dikkatli bir yaklaşım benimsendi. Bazı ögelerin tamamen yok edilmesinin engelledik ve yapıların dayanıklılığı, kullanılan malzemeye göre de değişiyor, bu da savunma odaklı oyuncuların hâlâ geçerli seçeneklere sahip olmasını sağlıyor. Ayrıca, çeşitli oyun içi unsurlar, hem saldırgan hem de savunmacı stratejilerin etkin bir şekilde kullanılabilmesi için tasarlandı.
Soru 8: Sanhok’un tam olarak yıkılabilir çevreler için ideal harita olduğunu nasıl karar verdiniz ve bu dönüşüm için başka haritalar düşünüldü mü? Ve son olarak, büyük güncellemeler, özellikle 33.1 gibi güncellemeler için geliştirme ekibini yaratıcılığa nasıl teşvik ediyorsunuz?
Taehyun Kim: Sanhok, tropikal orman ortamı ve sayısız ahşap yapısı ile yıkımı doğal bir şekilde sergileyebileceğimiz ideal bir harita olarak değerlendirildi. Küçük boyutu ve hızlı tempolu oynanışıyla, yıkım mekaniklerinin özellikle erken oyun çatışmalarında parlaması için fırsatlar sunuyor. Bu nedenle, küçük haritaları tercih eden oyunculara hitap edebilmek için Sanhok’u yıkılabilir çevreler özelliği için seçtik.
33.1 gibi büyük güncellemeleri hazırlarken, oyunla ilgili çeşitli fikirler paylaşarak işbirliği yapıyor ve PUBG: BATTLEGROUNDS’un temel oynanış ve özgünlüğü korunarak yeni deneyimler sunmaya çalışılırız. Oyuncuların ihtiyaçlarını karşılayan özellikleri sadakatle bir araya getirirken onlara yeni deneyimler sunmak için de çalışıyoruz.
PUBG hakkında daha fazla bilgi edinmek için resmi web siteyi ziyaret etmeyi unutmayın. Peki siz 33.1 güncellemesi hakkında ne düşünüyorsunuz? Şu ana kadar gelen yeniliklerden memnun musunuz? Düşüncelerinizi hemen aşağıda yer alan yorumlar sekmesi üzerinden bizlerle paylaşmayı unutmayın sevgili geek.tr okuyucuları.



